decorite

تولید و پخش انواع مبلمان اداری و منزل ، طراح و مجری انواع پروژه های دکوراسیون داخلی

decorite

تولید و پخش انواع مبلمان اداری و منزل ، طراح و مجری انواع پروژه های دکوراسیون داخلی

آشنایی با ویژگی های فانتزی و جذاب دکوراسیون به سبک انگلیش هوم

انگلیش هوم یکی از آن سبکهای دوست داشتنی است که شما را به دنیای آرام و لطیف خود می برد. رنگها و طرح ها در این سبک، ملایم و آرامش بخش هستند. نقش های گلدار خیلی کاربرد دارند و تقریبا هر چیزی که استفاده می کنید، چنین زمینه ای خواهد داشت. سبک انگلیش هوم می تواند برای کسانی که دکوراسیون را به شکل لطیف و رویایی ترجیح می دهند، خیلی مناسب باشد.
پیش از آن که با چگونگی اجرای این سبک آشنایی پیدا کنید، خوب است بدانید که پالت رنگ مورد استفاده در این سبک، عموما ترکیبی از سفید، شیری، صورتی، گلبهی، آبی آسمانی و کرم می باشد. شما می توانید بسته به علاقه خود، دو یا سه رنگ را برای دکوراسیون داخلی به کار بگیرید. مرحله بعد، اجرای طرحها و ست کردن آن هاست که بحث گسترده تری دارد.

پرده ها در دکوراسیون به سبک انگلیش هوم

مسلما زمانی که برای پیاده سازی سبک انگلیش هوم در دکوراسیون داخلی اقدام می کنید، باید روی پرده ها حساب باز کنید. پرده ها می توانند یک عنصر قوی در دکوراسیون داخلی باشند و شما را به سمت نتیجه دلخواه ببرند. پرده های گلدار، یک انتخاب فوق العاده خواهند بود. فضایی که به سبک انگلیش هوم دکوراسیون شده باشد، بدون شک یک پرده گلدار می طلبد. شما می توانید قسمتهایی از پارچه مورد استفاده برای سفارش و زمانی که قرار است سبک انگلیش هوم را در کاربری مسکونی پیاده کنید، باید یک ست زیبا از مبل های گلدار داشته باشید. این زمینه را می توانید برای مبل راحتی ، مبل های استیل ، میز جلو مبلی و حتی صندلی های ناهارخوری به اجرا درآورید. البته می توانید، با کاربرد مبلمان های مختلف و بهره گیری از روکش گلدار به زمینه ی این سبک پاسخ مناسبی دهید. در ضمن، عملکرد مناسب تر اینگونه می باشد که بتوانید پارچه رومبلی را با پرده تان ست کنید.


زمینه دکوراسیون انگلیش هوم را می توان با چند ایده کوچک در ست ناهارخوری نیز اجرا نمود. اگر دوست داشته باشید حس لطیف این سبک را در هنگام غذا خوردن هم احساس کنید، می توانید سفره و روکش صندلی های ناهارخوری تان را گلدار در نظر بگیرید. نیاز به گفتن نیست که هر چقدر این زمینه را گسترش دهید، نتیجه زیباتر خواهد شد. شما می توانید ظروف و گلدان ها را نیز در زمینه انگلش هوم، با فضای ناهارخوری تان سهیم کنید و یک ست کامل و بی عیب و نقص بسازید.

مسلما در منزلی که همه چیز طبق سبک انگلیش هوم چیده و آراسته شده است، جای یک مبل شزلون با طرح مشابه خالی خواهد بود. شزلونها اگر به خودی خود وارد عمل شوند هم می توانند تاثیر قابل توجهی بر دکوراسیون منزل شما بگذارند. حال تصور کنید که شزلون شما طرحی مشابه دیگر مبلمان داشته باشد و در هماهنگی با آنها انتخاب شود. این ایده می تواند به ایده آل تر شدن دکوراسیون کمک کند. اگر به هر دلیل قادر نیستید سایر مبل ها و وسایل را گلدار در نظر بگیرید، باز هم شزلون می تواند گزینه خوبی باشد.

طراحی آشپزخانه به سبک انگلیش هوم

اجرای زمینه گلدار در محیط آشپزخانه خیلی ساده است. کافی است وقتی به خرید ظروف و لوازم می روید، روی آنهایی دست بگذارید که نقش گل دارند. شما می توانید با یک ست زیبا و کامل از ظروف گلدار، این زمینه را به بهترین شکل اجرا کنید. دستمال های آشپزخانه، سفره ها و سایر لوازمی که می توانند در شکل گیری بهتر این زمینه به شما کمک کنند را نیز در نظر داشته باشید تا به نتیجه دلخواه برسید.

اگر یک نتیجه تمام عیار از دکوراسیون انگلیش هوم می خواهید یا احساس می کنید هنوز جای یک حرکت خالی است، باید به سراغ قالیچه ها بروید. قالیچه ای که شما کف زمین پهن می کنید تا حد زیادی روی ظاهر فضا تاثیر می گذارد و مسلم است که اگر به درستی و طبق زمینه، تعریف شده انتخاب شود، دکوراسیون رویایی شما را تکمیل خواهد کرد. قالیچه های گلدار را می توانید به راحتی پیدا کنید و در ترکیب با دیگر عناصر چیدمان منزل تان به کار بگیرید. یکی از گزینه هایی که نباید به هیچ وجه دست کم گرفته شود، کاغذ دیواری است. برای آنها که می خواهند زمینه انگلیش هوم را بی دردسر و تنها با چند تغییر ساده به منزل بیاورند، انتخاب کاغذ دیواری گلدار می تواند از بهترین گزینه های ممکن باشد. کاغذ دیواری گلدار، تاثیر بصری فوق العاده ای بر دکوراسیون می گذارد و این سبک را تمام و کمال به دکوراسیون شما دیکته خواهد کرد. فقط این را به خاطر داشته باشید که اگر یک فضای شلوغ نمی خواهید، از ترکیب کاغذ دیواری ساده با طرح دار کمک بگیرید.

ویژگی های خانه ای به سبک انگلیش هوم

کوسن ها از جمله مواردی هستند که تقریبا برای اجرای هر سبکی به کار می آیند و به خوبی قابل تغییر شکل هستند. عوض کردن کوسن ها یا روکش آنها از کم خرج ترین گزینه های موجود است و دقیقا موقعی که نمی خواهید همه چیز را درگیر زمینه مورد نظر کنید و به دنبال یک ایده مناسب هستید، به کارتان خواهند آمد. اگر مبل های شما ساده هستند، کوسن های گلدار می توانند یک انتخاب ایده آل باشند.
به طور خلاصه، ویژگی های سبک انگلیش هوم" را، می توان در شالودهی چند اختصار کوتاه، این چنین بیان نمود:

  • استفاده از رنگ های ملایم با ترکیب بندی چندگانه بر همخوانی افزون تر زمینه با تجهیزات
  • استفاده از نقش گل بر زمینه ی تمامی وسایل داخلی از جمله: پرده ها، رو مبلی ها، و حتی تزئینات چینی
  • همخوانی کلیه روکشها و منسوجات در غالب یک فضا با زمینه یکسان در پالت رنگی متفاوت
  • استفاده از مبلمان های طرح شزلون در کنار شومینه، پنجره یا گوشه ی فضا
  • بهره گیری از قالیچه های طرح ابریشمی گلدار با زمینه ی روشن در پوشش کف
  • بهره گیری از کاغذ دیواری در پوشش سطوح، با تراز رنگی متناسب با مبلمان و تزئینات داخلی و ترکیب سطوح رنگ شده و کاغذ دیواری در فضاهای دسترسی و غیر ملزوم

چگونه مبلمان تان را ست خاکستری کنید؟

برخی تصمیم گیری های طراحی دکوراسیون واقعا دشوار هستند. انتخاب رنگ برای دیوارها ممکن است چند روز از وقت شما را بگیرد. انتخاب مبلمان نیز به همین صورت است. گزینه های پیش رو از نظر: پارچه، اندازه، متریال، شکل و غیره اینقدر زیاد هستند که بتوانند سر شما را به درد بیاورند. اما یک روش وجود دارد که فرآیند خرید مبلمان را کمی ساده تر می کند؛ این که به سراغ رنگ خاکستری یا طوسی بروید. از آن جایی که خاکستری ترکیبی از سفید و سیاه است (گاهی اوقات با اندکی ته رنگ مخلوط است) خنثی ترین رنگ ممکن است و این بدان معناست که با هر طرح و پالت رنگی به خوبی هماهنگ می شود.

توجه کنید که چطور این اتاق حضور قوی رنگ آبی را هویدا می کند، اگرچه چندتا از لوازم دکوری در واقع رنگ های دیگری را به نمایش می گذارد. رنگ خاکستری باعث می شود رنگ هایی نظیر سیاه بیشتر به چشم بیایند در حالی که همچنان حسی از نو بودن و پاکیزگی را القاء می کند، بنابراین شما می توانید بی وقفه کوسن های تزئینی را تغییر دهید و هرگز آن ها با یکدیگر در تقابل نباشند. گرایش های پرطرفدار روز می آیند و می روند اما رنگ خاکستری همیشه با هر پالت رنگی جدیدی کاملا همخوانی پیدا می کند.

ست مبلمان خاکستری 

رنگ خاکستری یک رنگ بسیار عالی خنثی است که بین دو حد نهایی سفید و سیاه قرار می گیرد. خاکستری رنگی است فاقد احساس، منفصل، خنثی، بی طرف و حزب باد! دقیقا همین ویژگی منفصل بودن آن است که آن را به رنگی بسیار خنثی تبدیل کرده است. در حقیقت خاکستری پر طرفدارترین رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی است که جایگزین کرم و قهوه ای شده است. اما در استفاده از آن باید بسیار دقت کرد زیرا رنگی است که به شدت از تن

رنگهای زیرین و اطراف خود تاثیر می پذیرد حتی اگر برای ما محسوس نباشد.

ست مبلمان خاکستری متالی

دکوراسیون داخلی خاکستری می تواند شکوه و ظرافت خاصی به فضا بدهد، بدون آنکه بیش از حد محافظه کارانه به نظر آید. به عنوان بهترین استراتژی در هر فضای منوکروم این است که از تن های متنوعی از خاکستری استفاده کنید تا عمق فضا و منظره افزایش یابد.

ست مبلمان خاکستری دودی

خاکستری نه تنها رنگ ثابت و متعادلی است بلکه از لحاظ احساسی هم پایدار است. بدین معنی که نه باعث افزایش و نه کاهش احساسات و عواطف نسبت به فضا می شود بلکه در بر همکنش با عناصر اطراف خود منجر به بروز اثرات احساسی آنها می گردد. استفاده از خاکستری به این هدف نهایتا حس آرامش، احتیاط و صلح را به همراه خواهد داشت. اگر به دنبال انرژی و یا هیجان در تم رنگی خود هستید به دنبال رنگ خاکستری به تنهایی نروید.

 خاکستری به دلیل اینکه نهایت خنثی بودن است به ندرت در مرکز توجه قرار می گیرد. اما نقش مرسوم و قابل اعتماد خود را در ترکیب با سایر عناصر که نیاز به دیده شدن دارند به خوبی ایفا می کند. مثلا در این تصویر دیوار سایه روشن خاکستری یک پس زمینه زیبای خنثی برای بهتر به چشم آمدن عناصر سرویس بهداشتی مثل سینک گرد و آینه ها و میز و کشوهای زیبا را در دید ما فراهم می آورد.

رابطه رنگ خاکستری با دیگر رنگ ها 

رنگ های سرد مانند: آبی کم رنگ، سبز فسفری، بنفش و هر چیزی ما بین آن ها در کنار رنگ خاکستری نمای زیبایی دارند در حالی که همین رنگ ها ممکن است با رنگ های گرمی چون: قهوه ای، بژ، خاکستری مایل به قهوه ای در تعارض باشند و در کنار رنگ مشکی هم ممکن است زیادی شدید به نظر برسند. برای آن هایی که پالت سرد معاصر دوست دارند و به خاطر زود کثیف شدن رنگ سفید را ترجیح نمی دهند، مبلمان خاکستری گزینه ایده آل است.

شایان ذکر است که اگر چه ما به خاکستری به عنوان رنگ سرد می نگریم؛ اما رنگ خاکستری واقعی نه گرم است و نه سرد، و بنابراین به خوبی با رنگ های گرم نظیر: قرمز، نارنجی، زرد و صورتی نیز هماهنگ می شود. برای آن هایی که به دنبال رنگ های آفتابی نظیر رنگهای شعله آتش هستند، رنگ خاکستری با ته رنگی از قهوه ای با خود گرمای ظریف و متعادلی را به ارمغان می آورد، در حالی که جلوه کلی فضا را کنترل شده و متعادل نگه می دارد.

رنگ خاکستری علاوه بر هماهنگ شدن با هر رنگی در هر طیفی، این قدرت را دارد تا رنگ های متنوع را برای ایجاد پالت رنگی منسجم به یکدیگر پیوند دهد. در این جا سیری غنی رنگ خاکستری تقابل بین کوسن های غیر رسمی را متعادل کرده است. لازم به ذکر نیست که گل های نارنجی، تزئینات آبی و برگ های سبز را نیز به یکدیگر پیوند داسته است. مبلمان خاکستری تک رنگ انتخابی عالی برای جفت شدن با فرشی پرنقش و نگار است و این برای آن هایی که در مهارت ترکیب کردن نقش و نگارها اعتماد به نفس کافی ندارند به طرح کلی متعادل و ایمن از خطا منجر می شود.

خاکستری دارای کیفیت ذاتا ظریفی است مخصوصا در رنگ های تیره و تاریک، بنابراین حتی مبلمانی با ساده ترین اشکال که با پارچه خاکستری تک رنگ روکش شده است ظاهری شیک و زیبا دارد. هنگام خرید از فروشگاه های بزرگ مبلمان که کاورهای مبلمان قابل تعویض می فروشند، سعی کنید روکش شاد و رنگارنگ نیز برای دکوراسیون تابستانی انتخاب کنید و روکش خاکستری تیره را برای زمستان یا زمان تغییر دکوراسیون دم دست نگهدارید.

خاکستری ملایم نیز همانند رنگهای بژ و سفید به آسانی می تواند در سبک های دکوراسیون لطیف نظیر سبک شبی شیک یا وینتیج با لوازمی چون کوسن های کتانی یا پارچه جناغی، پتوهای بافتنی، چوب های کم رنگ و رنگ های مات هماهنگ شود. با وجود این که خاکستری رنگ ذاتا گرمی نیست اما گرم به نظر می رسد. خاکستری مثل توفو (پنیر سویا) می ماند که طعم هر ماده ای که با آن مخلوط کنید را به خود می گیرد.

برای آن هایی که ظاهری براق تر و برش خورده تر را می پسندند، خاکستری مکمل مناسبی است برای تصاویر گرافیکی با اکسسوری منزل پر زرق و برق که به خوبی با تن های نقره ای، طلایی لوکس یا خطوط سیاه تیره و کفپوش های هاروود براق هماهنگ می شود. در نهایت، انتخاب اکسسوری ها و تزئینات است که حال و هوا و معاصر، سنتی و یا التقاطی بودن یا غیره را تعیین می کند.

از آن جایی که خاکستری توازن نور و تاریکی است در آشکار کردن بافت های قابل لمس نظیر مخمل خواب دار، پشم نرم و پارچه کبریتی تاثیر بسزایی دارد. هنگامی که به دنبال مبلمانی با کیفیت هستید، این مهم است که رنگی انتخاب کنید که نگهداری و مراقب از آن آسان باشد و در عین حال زیبایی های بافت لوکس آن به وضوح قابل مشاهده باشد.

در پالتی که رنگ خنثی در آن غالب است، یک مبل خاکستری به فضا وزن میدهد تا رنگ های سفید یا گرم را متعادل کند و روی ته رنگ های ظریف موجود در رنگ های خنثای اطراف تاکید کند. کنتراست بین تیرگی و روشنایی، سردی و گرمی و بافت های متفاوت چیزی است که به این اتاق تنوع بصری و جذابیت بخشیده و از این رو مبل خاکستری تیره در ترکیب این طرح، نقش کلیدی و اساسی ایفا می کند. مبل خاکستری به طور خاص (بر خلاف دیگر مبلمان) دست شما را باز می گذارد، طوری که می توانید ظاهر آن را با انداختن روانداز یا کوسن ها روشن کنید تا افکت نهایی همان چیزی شود که به دنبالش بودید.

مبل راحتی خاکستری

یک مبل خاکستری را به خوبی می توان در فضاهای پر از لوازم دکوری و تزئینات یا کلکسیون ها وارد کرد. چرا که مبل خاکستری تمرکز و توجهات را از چیزی که می خواهید، نمای خیره کننده و برجسته ای داشته باشد منحرف نمی کند؛ بنابراین کلکسیون هنری با ارزش، عکس های خانوادگی با فرش های زیبا می توانند به ستاره دکوراسیون شما تبدیل شوند، بدون این که رنگ خاکستری مبلمان بر آنها غالب شود. می توانید در کنار مبل راحتی از یک میز جلو مبلی منحصر به فرد با طرح چوب استفاده کنید. میز جلو مبلی استیل نیز می تواند گزینه خوبی برای ست کردن با مبل های راحتی شما باشد.

مبلمان خاکستری نه تنها یک انتخاب ساده برای دکوراسیون محسوب می شود، بلکه سرمایه گذاری عاقلانه ای است که تا آینده با شماست. اگر از مبل خاکستری با کیفیتی به خوبی نگهداری کنید می توانید تا مدت ها آن را در خانه اول خود استفاده کنید. حتی اگر بعد از چند سال یا چند دهه به خانه ای دیگر نقل مکان کردید این مبل شاید یکی از آن وسایلی باشد که با خود به خانه بعدی می برید. 

نکاتی مهم و کلیدی در هنگام انتخاب میز تلویزیون متناسب با سالن پذیرایی

امروزه در تمام خانه ها یک تلویزیون وجود دارد پس وجود یک میز تلویزیون نیز بسیار مهم است.  یک میز تلویزیون خوب نه تنها از تلویزیون شما محافظت می کند بلکه فضای ذخیره سازی لوازم جانبی چندرسانه ای شما را نیز فراهم می کند. اما با وجود گزینه های بسیار زیاد ، یافتن یک میز تلویزیون که به طور یکپارچه با مبلمان اتاق نشیمن شما هماهنگ باشد و تمام ویژگی های کاربردی مورد نیاز شما را ارائه دهد ، می تواند مشکل باشد.

دراین مقاله ما به بررسی نکات و ترفندهای حرفه ای برای کمک به شما در پیدا کردن یک میز تلویزیون مناسب می پردازیم .

چه نوع میز تلویزیونی انتخاب کنیم؟

بسیاری از سبک های مدرن میز تلویزیون دارای طراحی به مانند کنسول هستند. کنسول ها معمولاً دارای پایه هستند و دارای فضای کافی در بالا و قفسه هایی در مرکز هستند. نوعی دیگر از میز تلویزیون ها وجود دارند که برای گیمر ها و تماشای فیلم ساخته شده اند این نوع از میز تلویزیون ها  به طور معمول بزرگتر ازمیز های دیگر هستند ، بعضی از آنها یک دیوار را کاملا می پوشانند. معمولاً تلویزیون در مرکز این میز تلویزیون نصب می شود. در زیر میز  کشو هایی قرار داده می شود و در دو طرف آن قفسه بندی شده است.

با گذشت زمان تکنولوژی های جدیدی به بازار آمد و وزن تلویزیون ها کمتر شد همین سبب شد که نوع دیگری از میز تلویزیون ها بوجود بیایند که جدیدا طرفداران بسیاری پیدا کرده است ، این نوع از میز تلویزیون های جدید مستقیماً به دیوار نصب می شود. و دیگر پایه ای در آنها وجود ندارد. 

از جمله ویژگی های این نوع از میز تلویزیون مدرن اشغال فضای کمتر است که برای خانه های کوچک و یا آپارتمان هایی با فضای محدود کاملا مناسب می باشد. از دیگر ویژگی های این میز ها طراحی ساده آنهاست . 

میز تلویزیون های کنجی یکی دیگر از انواع میز تلویزیون های موجود در بازار می باشد.یکی از بهترین راه حل ها برای صرفه جویی در فضا برای خانه های کوچک هستند. که دارای طراحی جمع و جور بوده و در گوشه هر اتاق قرار می گیرند از فضای هدر رفته استفاده می کنند.

یک نوع میز تلویزیون جدید دیگری که در بازار موجود است و از آن استقبال خوبی شده است میز تلویزیون تلفیق چوب و فلز می باشد. که مناسب دکوراسیون های  مدرن - اسپرت و صنعتی میباشند.

چه اندازه ای میز تلویزیون انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب اندازه میز تلویزیون خود باید دو اندازه گیری مهم انجام دهید: حداقل عرض و ارتفاع 

اندازه تلویزیون شما به صورت مورب اندازه گیری می شود در حالی که عرض میز تلویزیون شما به صورت افقی اندازه گیری می شود. این بدان معناست که ال سی دی 50 اینچی ممکن است روی میز تلویزیون 50 اینچی مناسب نباشد. یافتن عرض صحیح میز تلویزیون شما فقط مربوط به زیبایی نیست. استفاده از میزی که برای تلویزیون شما بسیار کوچک است بسیار خطرناک است.

تعداد و ابعاد لوازم دیجیتالی و دیگر لوازم جانبی هایی را که میخواهید در کنار تلویزیون از آنها استفاده کنید دقیق بدست آورید. ابعاد تلویزیون خود را از لبه قاب به صورتی افقی اندازه گیری کنید. ابعاد میز تلویزیون را با توجه به سلیقه خود بیشتر از تلویزیون در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم که میز تلویزیون شما از هر طرف 4 الی 6 اینچ فاصله داشته باشد. با این حال باید محدودیت های فضضا را در نظر بگیرید.

ارتفاع میز تلویزیون یکی دیگر از ابعادی است که باید اندازه گیری شود وقتی روی مبل نشسته اید ، مرکز تلویزیون باید با چشمان شما در یک راستا باشد. در حالی که نشسته اید از کف تا ارتفاع سطح چشم خود را اندازه بگیرید. سپس ارتفاع تلویزیون را از میز به بالا اندازه بگیرید. نیمی از ارتفاع تلویزیون را از ارتفاع نشسته خود کم کنید تا ارتفاع مناسب پایه تلویزیون خود را پیدا کنید.
این اندازه گیری بسته به فاصله نزدیک یا فاصله شما از تلویزیون می تواند متفاوت باشد. فاصله ایده آل توصیه شده تقریباً دو برابر اندازه صفحه تلویزیون شما است. به عنوان مثال ، اگر تلویزیون 60 اینچی دارید ، بهترین فاصله مشاهده 120 اینچ باشد.

بهترین مواد اولیه برای میز تلویزیون چیست؟

چوب یک گزینه عالی برای افزودن گرما و بافت به اتاق شما است. میز تلویزیون هایی که از چوب ساخته می شوند معمولاً محکم و با دوام هستند و در طیف گسترده ای از پوشش های رنگ آمیزی شده متناسب با زیبایی خانه شما هستند.

اگر به دنبال کیفیت بهتر و طول عمر بیشتر هستید چوب های سخت از جمله بلوط ، ساج ، یا افرا را انتخاب کنید و در خانه های سنتی یا انتقالی از رنگ تیره استفاده کنید و برای یک اتاق نشیمن به سبک معاصر یا کانتری ، میز ساده تری انتخاب کنید.

یکی دیگر از مواد اولیه ای که در ساخت میز تلویزیون ها از آن استفاده می شود MDF است. ام دی اف جایگزینی مقرون به صرفه تری برای چوب است. MDF از لایه های چوب بهم چسبانده شده ساخته شده و ماده ای محکم است که ظاهر چوب را دارد.

گزینه بعدی فلز می باشد استندهای فلزی یک گزینه عالی برای خانه های سبک دکوراسیون صنعتی یا سبک دکوراسیون مدرن شهری است اما همچنین می تواند جذابیت روستایی را به یک خانه به سبک روستیک یا خانه روستایی اضافه کند.


نکات کلیدی قبل از خرید مبل های راحتی

استفاده از مبلمان در بیشتر خانه های امروزی جزو لاینفک دکوراسیون شده است و افراد با توجه به سلیقه و هزینه ای که می توانند برای خرید مبلمان پرداخت کنند و همچنین سبکی که می خواهند برای دکوراسیون منزل خود داشته باشند اقدام به خرید انواع مختلف مبلمان می‌کنند. در این بین یکی از مبلمان هایی که طرفداران زیادی را به سمت خود کشانده است مبل های کلاسیک است. خیلی از خانواده های ایرانی تمایل دارند که از این مبل ها در دکوراسیون منزل خود استفاده کنند زیرا زیبایی و ظاهر چشمگیر این مبل‌ ها دکوراسیون منحصر به فردی را برای منازل شما به وجود می آورد.

اما تنها انتخاب نوع مبل کافی نیست و برای این که شما بخواهید بهترین مبلمان مدنظر خود را بخرید که با تمام اهداف شما همخوانی داشته باشد لازم است که یک سری نکات را قبل از خرید مبل کلاسیک بدانید و برای دانستن این نکات این مقاله را فراهم کردیم تا شما را برای خرید بهترین مبل کلاسیک راهنمایی کنیم تا با استفاده از راهنمایی های ما بتوانید مبل کلاسیکی خریداری کنید که از قرار دادن آن در دکوراسیون خانه خود نهایت لذت را ببرید.

مبلمان کلاسیک ویژگی‌های مشخص خود را دارد که آن را از سایر مبلمان های دیگر متمایز کرده است. یکی از آنها ظاهر زیبا و دارای نقش ها و منبت کاری های خاص است که باعث شده این مبلمان از مبل های راحتی و استیل متمایز شود. البته خیلی‌ها معتقدند که مبل های کلاسیک شباهت زیادی به مبل های استیل دارد اما با وجود یکسری شباهت های کلی دارای تفاوت هایی هست که می توانید کاملا این دو دست مبل را از هم تفکیک کنید.

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

 یکی از این تفاوت ها این است که در مبلمان استیل منبت کاری های زیادی به کار رفته است و از همین رو چوب زیادی هم در ساخت مبل های استیل به کار رفته است و سنگین تر و گران تر است اما مبل های کلاسیک ظاهر ظریف تری نسبت به مبل های استیل دارند و چوب کمتری هم در ساخت آنها به کار رفته است و منبت کاری هایی هم که در ساخت آنها به کار رفته ظریف تر خواهد بود و مبل های کلاسیک طوری ساخته شدند که برای خانه هایی که متراژ خیلی زیادی هم ندارند مناسب است و بعضی ها آنها را با نام نیمه استیل هم می شناسند.

بررسی کیفیت مبل کلاسیک

 مبل های کلاسیک معمولا طول عمر زیادی دارند و هر چه محصولاتی که در ساخت آنها به کار رفته است با کیفیت تر باشند این دوام و طول عمر بیشتر می شود. معمولا طول عمر آنهاست که باعث می‌شود شما دلتان بیاید که از هزینه‌های زیادی برای خرید آن‌ها بپردازید زیرا با یک بار هزینه و خرید مبل دلخواه تا مدت ها می توانید بدون اینکه مبل به حالت فرسوده در بیاید از آن استفاده کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

این کیفیت بالا بخاطر چوبی است که در ساخت کلاف مبل بکار رفته است و معمولا سعی می شود از چوب های خیلی باکیفیت در ساخت کلاف استفاده شود تا دوام و کیفیتی که انتظار داریم به دست بیاید ولی خوب کمی گرانتر می شود که با تمام ویژگی هایی که از این مبل گفتیم این تفاوت قیمت منطقی است.

 رنگ مبلمان کلاسیک

رنگی که از آن بر روی مبل کلاسیک استفاده می شود اهمیت زیادی دارد. رنگ ها دو نوع پوششی و براق هستند. رنگ های براق باعث می شود شما بتوانید خیلی خوب سطح چوب را ببینید و اگر خرابی یا ترک خوردگی دارد متوجه شوید و از خرید آن صرف نظر کنید. رنگ های پوششی دقیقا روی چوب را پوشش میدهند که شما عیب چوب را متوجه نمی شوید. در کنار اینها مبلی مناسب تر است که به صورت یک دست رنگ آمیزی شده باشد. رنگ آمیزی یکنواخت و یکدست زیبایی مبل ها را بیشتر میکند. در ساخت مبل های کلاسیک معمولا از رنگ های قهوه ای و کرمی استفاده میکنند و خطوطی که ظاهر مبل کلاسیک را میسازد ساده و متقارن است.

نکاتی در مورد روکش و پارچه مبلمان کلاسیک

 انتخاب پارچه برای روکش مبلمان کلاسیک انتخاب مهمی است زیرا این پارچه هم باید زیبایی و هم دوام زیادی داشته باشد تا بتوانید مدت زیادی از آن استفاده کنید و از آنجا که بیشتر پارچه هایی که در بازار وجود دارند پارچه های چینی و یا ترک هستند روی مبل های کلاسیک هم از همین پارچه ها استفاده می شود و اگر شما توقع محصول بهتری را دارید پیشنهاد میکنیم که بخواهید از پارچه ترک روی مبل شما استفاده کنند.

پارچه های داخلی خود ایران هم پارچه های خیلی خوبی هستند که یکی از محبوب‌ترین های آنها پارچه های یزد هستند که کیفیت خیلی خوبی دارند و با خرید مبل هایی که روکش با پارچه های یزد دارند شما علاوه بر کیفیت از کالای ایرانی هم حمایت کرده اید و پارچه های دیگری که در بازار موجود است پارچه های مخمل، شانل، سلطنتی و نانو میکرو هستند که هر کدام از آنها را که بخواهید می توانید درخواست دهید تا به عنوان روکش مبل شما استفاده شود.

علاوه بر پارچه ای که به عنوان روکش روی مبل استفاده می شود نحوه دوختن مبل و این روکش هم خیلی مهم است بهتر است یک دوخت خیلی تمیز روی پارچه ها زده شده باشند و پارچه‌ها در قسمت های مختلف کم و زیاد نباشد و دچار سوراخ و بیرون زدگی و یا پارگی نباشد و در حال در رفتن نباشد.

اگر از پارچه های مخمل در ساخت مبل کلاسیک شما استفاده شده است خیلی راحت می‌توانید متوجه کیفیت خوب و یا بد این پارچه بشوید زیرا پارچه های مخمل در سطح خود یکسری پرزهایی دارند که اگر روی آنها دست بکشید باید اگر پارچه مرغوب باشد سریع به حالت قبلی خود برگردند ولی اگر آشفته شدند یعنی جنس پارچه اصلا خوب نیست.

 پارچه هایی که پرز دار هستند را هم می توانید به راحتی با استفاده از ناخن خود امتحان کنید اگر راحت تار و پود از هم جدا شد یعنی اینکه مبل شما خیلی زود دفرمه می‌شود و پارچه ی آن دیگر زیبایی اولیه را نخواهد داشت و در اصطلاح عامیانه می‌گویند پارچه مبل کچل شده است.

 برای روکش مبل های کلاسیک از پارچه ای که کش می آید استفاده نکنید زیرا این پارچه ها نمی توانند گزینه مناسبی برای این مبل ها باشند و رنگ پارچه ها را هم طوری انتخاب کنید که با تم کلی منزل و دکوراسیون شما همخوانی داشته باشد. همچنین سعی می‌شود که از یک سری طرح های خیلی ریز و پیچیده و نقش های ظریف روی بدنه و پایه و تاج مبل کار شود و هر چه ظرافت کاری ها بیشتر باشد و هنر دست بیشتری در منبت کاری و کنده کاری این مبل ها استفاده شده باشد قیمت ها بالاتر خواهد بود.

 قبل از اینکه مبل کلاسیک را بخرید سعی کنید حتماً همه قسمت های آن را بررسی کنید که هیچ شکستگی و ترکی در هیچ قسمت مبل وجود نداشته باشد زیرا این شکستگی و ترک نشان میدهد که موقع کنده کاری و منبت کاری روی این مبل چوب طاقت نیاورده و شکسته که این نشان دهنده مرغوب نبودن چوب مورد استفاده در ساخت کلاف مبل کلاسیک بوده است.  همچنین سعی کنید پایه های مبل را هم بررسی کنید که کاملاً  تراز باشد و وقتی که روی مبل می نشینید مبل لق نزند و انحنای پایه ها آنقدر زیاد نباشد که اگر فردی با وزن سنگین روی مبل نشست و یا چند نفر با هم روی مبل نشستند بتواند تحمل کند.

بهترین فوم برای مبل

از دیگر مواردی که باید هنگام خرید مبل کلاسیک به آن توجه کنید فوم و اسفنج مبلمان است. معمولا از فوم های گرم و سرد و یا اسفنج های 30 کیلویی یا 35 کیلویی در ساخت آنها استفاده می شود. بهترین نوع نشیمن برای مبل های کلاسیک فرم های سرد است که کیفیت بیشتری دارد و دیرتر دفرمه میشود.

نکاتی کلیدی و مهم که قبل از خرید میز جلو مبلی باید رعایت کنید

 

خرید میز جلومبلی

دکوراسیون اتاق نشیمن یکی از اصلی ترین فضاهای منزل است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . بنابراین برای انتخاب و خرید وسایل اتاق نشیمن باید دقت لازم را به کار برد . لوازمی مانند مبلمان ، میز تلویزیون ، میز جلو مبلی و فرش از عناصر مهم دکوراسیون اتاق نشیمن هستند . در اینجا نکاتی در رابطه با خرید میز جلو مبلی ارائه کرده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید ، چراکه اندازه ، مدل و شکل آن تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل دارد .

مدل های مختلفی از میزهای جلومبلی در بازار موجود میباشد که میتوان از انواع این مدل ها به میز جلو مبلی های مدرن ، سنتی ، کلاسیک و .. اشاره کرد . کاربرد میز جلو مبلی مسئله ی مهمی است که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید به طوری که بتوان از آن به راحتی برای پذیرایی استفاده کرد ، همچنین باید از نظر ظاهری نیز زیبا باشد و شکل و نوع متریال آن با دکوراسیون منزلتان هماهنگ باشد و همچنین بتوانید لوازم دکوراتیو را برای زیبایی بیشتر روی آن قرار دهید .اگر میخواهید برای نگهداری وسایل از میز جلو مبلی استفاده کنید میتوانید مدل های کشودار را انتخاب کنید . شما باید با توجه به فضای نشیمن منزلتان میز جلومبلی مناسب را انتحاب کنید .  اگر فضای نشیمن کوچک است بهتر است از میز جلو مبلی گرد با بیضی استفاده کنید چون این دو مدل به دلیل نداشتن گوشه مناسب فضاهای کوچک میباشند . اگر فضای نشیمن بزرگ است میتوانید از میز جلو مبلی های مستطیل و یا مربع استفاده کنید . برای خرید میز جلو مبلی برای مبلمان کلاسیک و سلطنتی معمولا مشکل انتخاب نداریم زیرا میز به همراه مبلمان و با همان طرح و رنگ به فروش میرسد . اما تصمیم گیری برای خرید میز جلو مبلی مبلمان مدرن کمی دشوارتر است .

 

 

چه رنگی برای میز جلو مبلی مناسب تر است ؟

برای انتخاب رنگ میز جلو مبلی قطعا باید رنگ آن با رنگ مبلمان یکی باشد . به عنوان مثال اگر پایه های چوبی مبلمان شما قهوه ای رنگ است بهتر است میز جلو مبلی را نیز با همین طیف رنگ انتخاب کنید . رنگ میز جلو مبلی و مبلمان بهتر است با تم رنگ اتاق نشیمن یکی باشد تا هارمونی دکوراسیون حفظ شود .

 

ارتفاع مناسب میز جلو مبلی و عسلی

ابعاد استاندارد میز عسلی و میز جلو مبلی بهتر است 5 سانتی متر بالاتر از ارتفاع مبلمان کناری خود باشد . معمولا میز جلو مبلی به صورت استاندارد 40 تا 45 سانتی متر ارتفاع دارد ، ارتفاع مبلمان شما بیشتر است بهتر است از میز جلو مبلی مرتفع تری استفاده کنید .

 

میز جلو مبلی برای مبلمان چستر

برای انتخاب میز جلومبلی برای مبلمان چستر بهتر است از پاف ها و میز جلو مبلی های چستر استفاده کنید . اگر میخواهید دکوراسیون خانه کاملا ست باشد میتوانید چوب ، فلز و شیشه را کاملا فراموش کنید و برای مبلمان چستر منزلتان میز های چستر را سفارش دهید .

 

میز جلو مبلی شیک چوبی

چوب یکی از عناصری است که همواره از آن برای ساخت میز و مبلمان استفاده میشود . میز جلو مبلی چوبی به سبک های مختلف از جمله سبک کلاسیک و مدرن ساخته میشود . از ترکیب چوب با عناصر دیگر مانند شیشه و سنگ نیز میتوان برای زیباتر شدن محصول استفاده کرد .

 

میز جلو مبلی شیشه ای شیک

استفاده از شیشه در طراحی و ساخت میز جلو مبلی میتواند ظاهری شیک ، مدرن و امروزی به آن بدهد . میتوان برای ساخت میز جلو مبلی ها از ترکیب شیشه با فلز و یا چوب استفاده کرد . همچنین شیشه های به کار رفته برای ساخت میز میتواند ساده ، دودی و یا مات باشند .

 

 

میز جلو مبلی استیل

امروزه متریال فلز و استیل طرفداران زیادی دارد . فلز به کار رفته در ساخت میز ها جلوه ای مدرن و امروزی به آنها میبخشد . از این رو میتوان برای طراحی و ساخت میزهای جلو مبلی از ترکیب فلز با شیشه و یا سنگ استفاده کرد .

 

 

انواع چوب برای ساخت میز جلو مبلی کلاسیک

 

چوب بلوط

چوب بلوط یکی از انواع چوب برای ساخت میز جلو مبلی های کلاسیک میباشد . این چوب بسیار محکم و فشرده است و در زمان های خیلی قدیم یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی در اروپا بوده است .  در گذشته از وب بلوط برای ساخت الوار برای ساختمان و همچنین برای ساخت کشتی نیز استفاده میشده است . رنگ این چوب قهوه ای روشن میباشد و در برابر رطوبت و ساییدگی بسیار مقاوم است .

 

 

چوب راش

یکی دیگر از انواع چوب هایی که برای ساخت میز جلو مبلی های کلاسیک استفاده میشود چوب راش میباشد . چوب راش تقریبا نیمه سنگین و در برابر حشرات و قارچ ها مقاوم است . به دلیل داشتن درجه سختی بالا ، این چوب بیشترین تقاضا را در بازار برای ساخت مبلمان و میز جلو مبلی دارد .

 

چوب افرا

چوب افرا یکی دیگر از انواع چوب ها برای ساخت میزهای کلاسیک میباشد . این چوب در جنگل های شمال ایران به وفور یافت میشود . رنگ این چوب سفید مایل به کرم است . این چوب درجه سختی بالایی دارد و همچنین سنگین میباشد . از این چوب در صنایع ساخت کف پوش و روکش سازی استفاده میشود .

 

 

چوب گردو

یکی دیگر از انواع چوب هایی که میتوان برای ساخت میز و مبلمان استفاده کرد چوب گردو میباشد . درخت گردو بسیار بلند است و ارتفاع آن بین 10 تا 40 متر میباشد . چوب درخت گردو ریز باف و صیقل پذیر است و از معروف ترین چوب ها میباشد . این چوب نیمه سنگین و سخت میباشد و در مقابل فشار و خم شدگی مقاوم است . از این چوب برای کارهای تزیینی ، منبت کاری و ... استفاده میشود .

 

چوب توسکا

از انواع چوب درخت توسکا نیز برای تولید مبلمان و انواع میز استفاده میشود . ارتفاع درختچه توسکا کم میباشد . اما در شرایط ایده آل ارتفاع آن به 21 متر نیز میرسد . رنگ این چوب کرم مایل به قرمز میباشد و همچنین چوب این درخت چوبی نرم است که به دلیل ابزارخوری خوب در صنعت مبلمان کاربرد دارد . چوب این درخت بیشترین میز فروش را پس از چوب درخت راش دارد .

 

چوب روسی

به هر نوع چوبی که از روسیه وارد میشود چوب روسی میگویند . این چوب بسیار خوش کار است و ابزار خوری و سمباده خوری خوبی دارد . اما با تمام این مزایا در مقابل قارچ ها بسیار ضعیف است که از عمر آن کم میکند . این چوب در کاغذ سازی و صنعت مبلمان در ایران کاربرد دارد .

 

مطالب بیشتر

راز های چیدمان کوسن ها برای مبلمان

انواع میز جلومبلی متناسب با دکوراسیون