decorite

تولید و پخش انواع مبلمان اداری و منزل ، طراح و مجری انواع پروژه های دکوراسیون داخلی

decorite

تولید و پخش انواع مبلمان اداری و منزل ، طراح و مجری انواع پروژه های دکوراسیون داخلی

چند ایده جذاب برای دکوراسیون بالکن

 


امروزه اکثر افراد در منازل آپارتمانی زندگی میکنند که از فضای حیاط بی بهره اند . داشتن یک بالکن یا تراس به شما کمک میکند که هم از فضای آن استفاده کنید و هم با طراحی دکوراسیونی زیبا و قرار دادن مبلمان ومیز جلو مبلی کوچک در آن از نوشیدن یک لیوان چای یا مطالعه کتاب در آن لذت ببرید .

 

تفاوت بالکن و تراس

تراس در زبان فارسی به معنای بهارخواب میباشد و به بخشی از خانه گفته میشود که سقف ندارد . در مقابل، بالکن مسقف میباشد که در این صورت نگران برف و باران نیستید و میتوانید فضایی را ایجاد کنید که در عصرنشینی ها از آن لذت ببرید . بعلاوه به دلیل وجود سقف بالکن ، میتوانید با استفاده از شیشه و پنجره های مخصوص فضای جلو بالکن را پوشش دهید .

 

متاسفانه اکثر ایرانی ها به دکوراسیون بالکن اهمیت نمیدهند و از آن به عنوان انباری استفاده میکنند و تمام لوازم دکوراتیو را در منزل میچینند . با استفاده از چند تکنینک جذاب میتوانید زیبایی فضای بالکن را چندبرابر کنید .

 

استفاده از گلدان و گیاهان طبیعی

وجود گل و گیاهان در فضای بالکن حس زندگی و سرسبزی را به شما میبخشند .  گیاهان آپارتمانی امروزه تنوع زیادی دارند و شما میتوانید چند گلدان زیبا را در بالکن منزل قرار دهید . اگر فضای کافی برای قرار دادن گلدان ها ندارید میتوانید از شلف های دیواری برای نگهداری آنها استفاده کنید . شلف های دیواری برای مرتب نگه داشتن لوازم به شما کمک میکنند . با توجه به کمبود فضا در تراس میتوانید از شلف های دیواری برای نگهداری لوازم دکوراتیو ، گلدان های کوچک تزیینی ، کتاب ها و ... استفاده کنید . همچنین میتوانید با استفاده از گلدان های آویز جلوه ی ویژه ای به فضای بالکن ببخشید .


 

 

اجرای آبنما در فضای بالکن

قطعا وجود یک آبنمای زیبا در فضای بالکن جلوه ی ویژه ای به فضای آن میبخشد . میتوانید با استفاده از چند گلدان و یکآبنمای زیبا متناسب با فضای بالکن حس سرزندگی و طبیعیت را در آن پیاده سازی کنید .

 

نورپردازی بالکن

با استفاده از نورپردازی مناسب میتوانید زیبایی فضای بالکن را چند برابر کنید . برای اجراینورپردازی میتوانید از لامپ های آویز ، ریسه های نور و یا لامپ های دیواری استفاده کنید .  

 

 

 

 

استفاده از فرش ، گلیم و یا جاجیم

اگر کف بالکن منزلتان سنگ و یا کاشی شده میتوانید از یک فرش ، گلیم و یا جاجیم استفاده کنید . همچنین میتوانید بجای تمام این ها ازچمن مصنوعی نیز برای کف استفاده کنید .

 

 

خرید میز جلو مبلی

 

دکوراسیون اتاق نشیمن یکی از اصلی ترین فضاهای منزل است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . بنابراین برای انتخاب و خرید وسایل اتاق نشیمن باید دقت لازم را به کار برد . لوازمی مانند مبلمان ، میز تلویزیون ، میز جلو مبلی و فرش از عناصر مهم دکوراسیون اتاق نشیمن هستند . در اینجا نکاتی در رابطه با خرید میز جلو مبلی ارائه کرده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید ، چراکه اندازه ، مدل و شکل آن تاثیر بسزایی در دکوراسیون منزل دارد .


مدل های مختلفی از میزهای جلومبلی در بازار موجود میباشد که میتوان از انواع این مدل ها به میز جلو مبلی های مدرن ، سنتی ، کلاسیک و .. اشاره کرد . کاربرد میز جلو مبلی مسئله ی مهمی است که باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید به طوری که بتوان از آن به راحتی برای پذیرایی استفاده کرد ، همچنین باید از نظر ظاهری نیز زیبا باشد و شکل و نوع متریال آن با دکوراسیون منزلتان هماهنگ باشد و همچنین بتوانید لوازم دکوراتیو را برای زیبایی بیشتر روی آن قرار دهید .اگر میخواهید برای نگهداری وسایل از میز جلو مبلی استفاده کنید میتوانید مدل های کشودار را انتخاب کنید . 


شما باید با توجه به فضای نشیمن منزلتان میز جلومبلی مناسب را انتحاب کنید .  اگر فضای نشیمن کوچک است بهتر است از میز جلو مبلی گرد با بیضی استفاده کنید چون این دو مدل به دلیل نداشتن گوشه مناسب فضاهای کوچک میباشند . اگر فضای نشیمن بزرگ است میتوانید از میز جلو مبلی های مستطیل و یا مربع استفاده کنید . برای خرید میز جلو مبلی برای مبلمان کلاسیک و سلطنتی معمولا مشکل انتخاب نداریم زیرا میز به همراه مبلمان و با همان طرح و رنگ به فروش میرسد . اما تصمیم گیری برای خرید میز جلو مبلی مبلمان مدرن کمی دشوارتر است .

 

 

چه رنگی برای میز جلو مبلی مناسب تر است ؟

برای انتخاب رنگ میز جلو مبلی قطعا باید رنگ آن با رنگ مبلمان یکی باشد . به عنوان مثال اگر پایه های چوبی مبلمان شما قهوه ای رنگ است بهتر است میز جلو مبلی را نیز با همین طیف رنگ انتخاب کنید . رنگ میز جلو مبلی و مبلمان بهتر است با تم رنگ اتاق نشیمن یکی باشد تا هارمونی  دکوراسیون   حفظ شود .

 

ارتفاع مناسب میز جلو مبلی و عسلی

ابعاد استاندارد میز عسلی و میز جلو مبلی بهتر است 5 سانتی متر بالاتر از ارتفاع مبلمان کناری خود باشد . معمولا میز جلو مبلی به صورت استاندارد 40 تا 45 سانتی متر ارتفاع دارد ، ارتفاع مبلمان شما بیشتر است بهتر است از میز جلو مبلی مرتفع تری استفاده کنید .

 

میز جلو مبلی برای مبلمان چستر

برای انتخاب میز جلومبلی برای مبلمان چستر  بهتر است از پاف ها و میز جلو مبلی های چستر استفاده کنید . اگر میخواهید دکوراسیون خانه کاملا ست باشد میتوانید چوب ، فلز و شیشه را کاملا فراموش کنید و برای مبلمان چستر منزلتان میز های چستر را سفارش دهید .

 

میز جلو مبلی شیک چوبی

چوب یکی از عناصری است که همواره از آن برای ساخت میز و مبلمان استفاده میشود . میز جلو مبلی چوبی به سبک های مختلف از جمله سبک کلاسیک و مدرن ساخته میشود . از ترکیب چوب با عناصر دیگر مانند شیشه و سنگ نیز میتوان برای زیباتر شدن محصول استفاده کرد .

 

میز جلو مبلی شیشه ای شیک

استفاده از شیشه در طراحی و ساخت میز جلو مبلی   میتواند ظاهری شیک ، مدرن و امروزی به آن بدهد . میتوان برای ساخت میز جلو مبلی ها از ترکیب شیشه با فلز و یا چوب استفاده کرد . همچنین شیشه های به کار رفته برای ساخت میز میتواند ساده ، دودی و یا مات باشند .

 

 

میز جلو مبلی استیل

امروزه متریال فلز و استیل طرفداران زیادی دارد . فلز به کار رفته در ساخت میز ها جلوه ای مدرن و امروزی به آنها میبخشد . از این رو میتوان برای طراحی و ساخت میزهای جلو مبلی از ترکیب فلز با شیشه و یا سنگ استفاده کرد .

 

 

انواع چوب برای ساخت میز جلو مبلی کلاسیک 

 

چوب بلوط

چوب بلوط یکی از انواع چوب برای ساخت میز جلو مبلی های کلاسیک   میباشد . این چوب بسیار محکم و فشرده است و در زمان های خیلی قدیم یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی در اروپا بوده است .  در گذشته از وب بلوط برای ساخت الوار برای ساختمان و همچنین برای ساخت کشتی نیز استفاده میشده است . رنگ این چوب قهوه ای روشن میباشد و در برابر رطوبت و ساییدگی بسیار مقاوم است .

 

 

چوب راش

یکی دیگر از انواع چوب هایی که برای ساخت میز جلو مبلی های کلاسیک استفاده میشود چوب راش میباشد . چوب راش تقریبا نیمه سنگین و در برابر حشرات و قارچ ها مقاوم است . به دلیل داشتن درجه سختی بالا ، این چوب بیشترین تقاضا را در بازار برای ساخت مبلمان و میز جلو مبلی دارد .

 

چوب افرا

چوب افرا یکی دیگر از انواع چوب ها برای ساخت میزهای کلاسیک میباشد . این چوب در جنگل های شمال ایران به وفور یافت میشود . رنگ این چوب سفید مایل به کرم است . این چوب درجه سختی بالایی دارد و همچنین سنگین میباشد . از این چوب در صنایع ساخت کف پوش و روکش سازی استفاده میشود .

 

 

چوب گردو

یکی دیگر از انواع چوب هایی که میتوان برای ساخت میز و مبلمان استفاده کرد چوب گردو میباشد . درخت گردو بسیار بلند است و ارتفاع آن بین 10 تا 40 متر میباشد . چوب درخت گردو ریز باف و صیقل پذیر است و از معروف ترین چوب ها میباشد . این چوب نیمه سنگین و سخت میباشد و در مقابل فشار و خم شدگی مقاوم است . از این چوب برای کارهای تزیینی ، منبت کاری و ... استفاده میشود .

 

چوب توسکا

از انواع چوب درخت توسکا نیز برای تولید مبلمان و انواع میز استفاده میشود . ارتفاع درختچه توسکا کم میباشد . اما در شرایط ایده آل ارتفاع آن به 21 متر نیز میرسد . رنگ این چوب کرم مایل به قرمز میباشد و همچنین چوب این درخت چوبی نرم است که به دلیل ابزارخوری خوب در صنعت مبلمان کاربرد دارد . چوب این درخت بیشترین میز فروش را پس از چوب درخت راش دارد .

 

چوب روسی

به هر نوع چوبی که از روسیه وارد میشود چوب روسی میگویند . این چوب بسیار خوش کار است و ابزار خوری و سمباده خوری خوبی دارد . اما با تمام این مزایا در مقابل قارچ ها بسیار ضعیف است که از عمر آن کم میکند . این چوب در کاغذ سازی و صنعت مبلمان در ایران کاربرد دارد .

 

مطالب بیشتر

راز های چیدمان کوسن ها برای مبلمان

انواع میز جلومبلی متناسب با دکوراسیون