decorite

تولید و پخش انواع مبلمان اداری و منزل ، طراح و مجری انواع پروژه های دکوراسیون داخلی

decorite

تولید و پخش انواع مبلمان اداری و منزل ، طراح و مجری انواع پروژه های دکوراسیون داخلی

نحوه ست کردن مدل های مختلف مبلمان

پیروی از قوانین دکوراسیون و چیدمان به ایجاد هارمونی و زیبایی در فضای مورد نظر شما کمک می کند اما گاهی این قوانین دست و پای ما را می بندند و ایده های بکر و راه های ایجاد تنوع و تمایز را مسدود می کنند. اینجاست که باید گاهی اوقات کمی شیطنت کرد و برخی از قوانین را شکست. اگر احساس می کنید با اجرای یک سبک به خصوص در دکوراسیون منزل خود موافق نیستید و می خواهید زیبایی دو یا چند سبک را در کنار هم امتحان کنید، شما از کسانی هستید که باید این قوانین را شکسته و جسورانه عمل نمایید.

البته باید این را گفت که وقتی یکی از قوانین دکوراسیون را می شکنید، باید بقیه ی آن ها را به خوبی رعایت کنید. زمانی که یکی از اصول تعیین کننده کنار گذاشته شده و نادیده گرفته می شود، سایر اصول باید حفظ شده و بر جای خود باقی بمانند. در غیر این صورت شما با یک تصویر عجیب و غریب و ناخوشایند رو به رو خواهید شد که اصلا زیبا نخواهد بود. به همین خاطر است که برای ست کردن مبلمان سبک های مختلف، بهتر است با اصول هماهنگ کردن آن ها آشنا شوید.

پیش از آن که به سراغ ایده های مختلف برای ست کردن مبلمان متفاوت از نظر سبک بروید، با خود عهد کنید که قوانین را کنار بگذارید و با جسارت به این کار بپردازید. اگر میخواهید چند سبک مختلف را در دکوراسیون فضای مورد نظر خود تلفیق کنید، باید هراسی از زیر پا گذاشتن قوانین داشته باشید.همه ی باید و نبایدها را از ذهن خود بیرون کنید و با یک دید باز به قضیه نگاه کنید. تنها در این صورت است که خواهید توانست همه می گزینه ها را به خوبی ببینید و بدون واهمه و با جسارت کامل برای ست کردن سبک ها دست به اقدام بزنید. 

برای این که مبلمان را در کنار هم قرار داده و با یکدیگر ست کنید، لزومی ندارد که همه ی آن ها یک سبک داشته باشند. هر چقدر هم که سبک ها متفاوت باشند، می توان راه هایی برای ست کردن آن ها با هم پیدا کرد. انتخاب رنگ مشابه، یکی از این راه هاست. اگر بتوانید هماهنگی مناسبی بین رنگ های به کار رفته در مبلمان خود ایجاد نمایید، می توانید به خوبی آن ها را با هم ست کنید.

مبل های کلاسیک شما می توانند به خوبی در کنار یک فرش مدرن قرار بگیرند، اگر بتوانید رنگ آن ها را به گونه ای انتخاب کنید که با یکدیگر هماهنگی داشته باشند. رنگ نقش مهمی در دکوراسیون دارد و می تواند به خوبی دو عنصر با سبک متفاوت را به هم پیوند بزند. سعی کنید میز تلویزیون تان را با میز جلو مبلی و مبل ها ست کنید. 

اگر قرار است چند سبک دکوراسیون در منزل خود داشته باشید، بهتر است پیش از هر کاری تکلیف تان را با پالت رنگ مشخص کنید. پالت رنگ به مجموعه رنگ هایی گفته می شود که شما برای طراحی و اجرای دکوراسیون خود در نظر گرفته و به کار می برید. بگذارید به شما بگویم که وقتی قرار است سبک دکوراسیون شما تلفیقی از دو یا چند سبک مختلف باشد، اجرای یک پالت رنگارنگ، کار هوشمندانه ای نخواهد بود.سعی کنید یک پالت مشخص از تعداد محدودی رنگ در نظر بگیرید و همه ی مبلمان را طبق این رنگ های انتخاب شده با یکدیگر هماهنگ کنید تا به قول معروف، هر چیز برای خودش ساز جداگانه ای نزند.

اگر سبک ها متفاوت باشند، بهتر است بقیه ی فاکتورها در کنترل شما قرار بگیرند. این را بدانید که وجود دو یا چند سبک مختلف در دکوراسیون منزل تان به خودی خود یک شهامت بزرگ است که شما به خرج داده اید. مسلما در کنار داشتن چنین تمایز بزرگی، بهتر است فاکتورهای دیگر دکوراسیون را بیش تر کنترل کنید تا همه چیز از دست در نرود.برای مثال، جنس پارچه هایی که برای مبل ها، صندلی ها، کوسن ها و دیگر قسمت ها در نظر می گیرید، بهتر است یکسان باشد. مبلمان منزل شما با وجود سبک های متفاوت، اگر جنس مشابهی داشته باشند، هماهنگ خواهند بود.

چوب یکی از متریال هایی است که در طراحی داخلی و چیدمان منزل، کاربرد زیادی دارد. زمانی که می خواهید کار دکوراسیون یک منزل با مبلمان و سبک های مختلف را انجام دهید، اگر چوب جزو متریال های غالب باشد، باید به این نکته توجه کنید که همه ی انواع چوبی که در فضا به کار می برید، باید یکسان باشند. این یعنی چوب به کار رفته در پایه ی مبل ها، میز، قاب آینه و هر قسمت دیگری که چوبی است، باید از لحاظ نوع، طرح و رنگ مشابه باشد تا هماهنگی بیش تری بین مبلمان تان ایجاد شود. اگر چوب به کار رفته در وسایل منزل تان از یک نوع باشد، تفاوت بین آن ها کم تر به چشم خواهد آمد.

یکی دیگر از فاکتورهای موثر در طراحی داخلی و چیدمان که می تواند، در ست کردن سبک های مختلف دکوراسیون و مبلمان به کمک شما بیاید، هماهنگ کردن فرم های به کار رفته است. اگر می خواهید طرح و رنگ مبلمان و لوازم منزل خود را کمی متفاوت تر در نظر بگیرید، باید فرم آن ها یکی باشد. فرم یکی از فاکتورهایی است که از لحاظ بصری قادر خواهد بود ارتباط خوبی بین وسایل دارای سبک متفاوت ایجاد کند. اگر فرم ها یکی باشند، دو وسیله که از لحاظ سبک، طرح، جنس و رنگ هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند، می توانند به خوبی در کنار هم جای گرفته و هماهنگ باشند.

این که شما می خواهید مبلمان و لوازم دکوری منزل تان از میان سبک های مختلفی انتخاب شوند، هیچ مانعی برای یکی کردن متریال ها نخواهد بود. شما می توانید هزاران وسیله با هزاران سبک را انتخاب کرده و در کنار هم قرار دهید، به شرطی که متریال آن ها یکی باشد. برای مثال، یک وسیله ی دکوری آنتیک می تواند در کنار یک نمونه امروزی تر و مینیمال قرار بگیرد و به خوبی با آن ست شود، اگر آن دو را از یک نوع متریال خاص انتخاب کرده باشید. به کار بردن متریال یکسان در انتخاب مبلمان دارای سبک متفاوت، مثل این است که همه ی اجزای منزل شما یک حرف را به زبان بیاورند،اما ادبیات آن ها متفاوت باشد.

اگر با نقطه ی کانونی و کاربرد آن در دکوراسیون و چیدمان آشنایی داشته باشید، احتمالا می دانید که تاثیر این اصطلاح در طراحی داخلی تا چه حد عمیق است. نقطه ی کانونی به نقطه ای گفته می شود که عموما در مرکز یک فضا یا محوطه می فرضی قرار دارد. این نقطه به عنوان مبنایی برای چیدمان و آرایش مبلمان و وسایل مورد استفاده قرار می گیرد و خودش نیز یک عنصر دکوری با عملکردی می باشد. کاربرد نقطه ی کانونی در چیدمان مبلمانی که سبک های متفاوت دارند، به این شکل است که اگر احساس می کنید هیچ ارتباطی بین یکی از وسایل با سایر آن ها وجود ندارد، از خیر ست کردن بگذرید و وسیله می متفاوت را در مرکز فضا قرار دهید. به این شکل، شما متفاوت بودن آن را به عنوان یک ابزار برای چیدمان، مورد استفاده قرار می دهید.

اگر می خواهید وسایل منزل خود را با یکدیگر ست کنید، می توانید از یک الگو یا پترن خاص کمک بگیرید. وجود یک الگوی تعیین شده در چیدمان می تواند به شما کمک کند تا به راحتی بین مبلمان مورد نظرتان ارتباط ایجاد کرده و آن ها را با یکدیگر ست کنید. شما می توانید از یک الگوی مشخص استفاده کنید. این الگو می تواند هندسی، کلاسیک یا سنتی باشد. چیزی که اهمیت دارد، این است که چگونه این الگو را به عنوان پلی برای ایجاد ارتباط بین مبلمان به کار می برید. شما باید الگوی مد نظرتان را در انتخاب همه وسایل منزل و اجرای دکوراسیون به کار برده و مورد توجه قرار دهید.

تم ها از جمله مواردی هستند که این روزها در دکوراسیون داخلی محبوبیت خاصی پیدا کرده اند. تم های مختلف مثل انواع بهاری، رسمی، رمانتیک و مدل های بسیار متنوع دیگری وجود دارند که شما می توانید به دلخواه خود یک نمونه را از میان آن ها برگزیده و برای دکوراسیون فضای مورد نظر خود به کار بگیرید. تم، یکپارچگی ظاهری قسمت های مختلف را تعیین می کند و شامل فاکتورهایی مثل: رنگ، شکل، اندازه و حتی عطر وسایل می شود. اگر وسایل خود را با یک تم خاص انتخاب کنید، در صورتی که سبک های متفاوتی داشته باشند، هم می توانند هماهنگی بسیار مناسبی با یکدیگر ایجاد کنند.

ست کردن مبلمان و فرش

می خواهید مبل های خود را با فرش ست کنید؟ کار سختی در پیش رو ندارید. اگر به خوبی با اصول هماهنگ سازی مبلمان و وسایل، آشنایی داشته باشید، قادر خواهید بود به راحتی یک ست زیبا از آن ها بسازید که هماهنگی در آن موج می زند. شاید به نظر بسیاری از شما ست کردن مبل و فرش،فقط به تناسب رنگ پارچه رومبلی با الیاف فرش محدود باشد، اما این طور نیست. تکنیک های مختلفی وجود دارد که می تواند در ست کردن مبل و فرش به شما کمک کند.برخی از این تکنیک ها به صورت مستقیم و برخی به صورت غیر مستقیم به شما کمک خواهند کرد و به هر حال، هماهنگی مورد نظرتان را به همراه خواهند داشت.

برای این که بهترین انتخاب را برای ایجاد ست مورد نظرتان انجام دهید، باید بدانید که این دو، یعنی مبل و فرش را به چند روش می توان با هم ست کرد. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها برای رسیدن به ترکیب دلخواه تان استفاده کنید. حتی اگر مایل نیستید فرش و مبل های منزل تان رنگ مشابه یا نزدیکی داشته باشند، باز هم خواهید توانست با استفاده از این پیشنهادها آن ها را با یکدیگر هماهنگ کنید و به نتیجه ی مناسبی برسید. هر دو را به یک رنگ انتخاب کنید.

یکی از ساده ترین گزینه ها برای ست کردن مبل و فرش این است که هر دوی آن ها را به یک رنگ انتخاب کنید. این پیشنهاده، ظاهر ساده و یکدستی به فضا می دهد که اگر آن را دوست داشته باشید، می تواند گزینه ی خوبی باشد. توجه داشته باشید که اگر رنگ مبل و فرش شما یکی باشد، بهتر است رنگ دیگر وسایل را متفاوت انتخاب کنید تا فضا بی روح نشود. همچنین می توانید رنگ مبل و فرش را با کمی اختلاف در تیرگی در نظر بگیرید تا این حالت از بین برود.

دو رنگ مختلف به کار ببرید

می توان به جای در نظر گرفتن یک رنگ خاص و انتخاب مبل و فرش طبق آن رنگ، از دو رنگ کمک گرفت. فرش های تک رنگ به شما امکان مانور دادن روی رنگ مبل را نمی دهند، اما انواعی که دارای دو رنگ یا بیش تر هستند، دست تان را برای انتخاب مبل مناسب باز خواهند گذاشت. اگر فرش شما از دو رنگ تشکیل شده است، می توانید یکی از آن ها را در انتخاب مبل لحاظ کنید یا در صورت تمایل، هر دوی آن ها را در نظر داشته باشید.

رنگ های همخوان را انتخاب نمایید

هیچ قانونی وجود ندارد که به شما بگوید رنگ مبل و فرش باید یکی باشد. اگر نمی خواهید رنگ مبل و فرش خود را یکی انتخاب کنید، هیچ مشکلی نیست. شما می توانید از دو رنگ که لزوما هیچ نزدیکی با یکدیگر ندارند، استفاده کنید. البته این ایده در صورتی مناسب خواهد بود که این دو رنگ با یکدیگر هم خوانی داشته باشند و به قول معروف، با هم ست شوند. رنگ های بسیاری هستند که با قرار گرفتن در کنار هم، ترکیب زیبایی ایجاد می کنند، پس اگر با این پیشنهاد موافق باشید، گزینه های بیش تری پیش روی تان خواهد بود.

رنگ کوسن ها را با فرش ست کنید

گاهی اوقات می توان به صورت غیر مستقیم، تناسب بین رنگ مبل و فرش را به وجود آورد.نمونه ی این حالت، زمانی است که شما تمرکز روی رنگ رویه ی مبل را کنار گذاشته و به جای آن، رنگ کوسن ها را در تناسب با فرش انتخاب می کنید. بنابراین، اگر احساس می کنید مبلتان با فرش هماهنگی ندارد، اصلا نگران نباشید. با تهیه کردن چند کوسن که هم رنگ فرش تان هستند، می توانید این مشکل را برطرف کرده و آن ها را با یکدیگر هماهنگ کنید.

بدنه مبل را با فرش ست کنید

برای این که مبل های شما در هماهنگی با فرش تان قرار بگیرند، لازم نیست حتما روی جنس پارچه شان تمرکز داشته باشید. شما می توانید به جای ست کردن رویه ی مبل با فرش، بدنه ی آن را به صورت هماهنگ در نظر بگیرید. این یعنی رنگ پایه ها و دسته ها به گونه ای انتخاب شود که در هماهنگی با رنگ فرش قرار بگیرد. بدنه ی اکثر مبل ها چوبی است، اما در میان آن ها انواعی دیده می شود که دارای روکش رنگ هستند و می توان آن ها را با رنگ های مختلف فرش ست کرد.

از فرش چند رنگ استفاده کنید

اگر می خواهید دغدغه ای انتخاب مبل وچگونگی ست کردن رنگ ها با یکدیگر را نداشته باشید و آزادانه تر عمل کنید، بهتر است فرش های تک رنگ و دو رنگ را کنار گذاشته و یک فرش چند رنگ داشته باشید. فرش های چند رنگ از این لحاظ برتری دارند که رنگ های به کار رفته در آن ها بسیار متنوع می باشد. بنابراین، شما با داشتن یکی از آن ها دیگر نگران انتخاب مبل با رنگ مناسب نخواهید بود. در واقع، این فرش ها هر رنگی را که شما برای مبل های خود انتخاب کنید، دارند و به همین خاطر با هر مبلی به خوبی ست می شوند.

هیچ لزومی ندارد که برای ست کردن مبل و فرش، خودتان را درگیر قضیه ی رنگ ها کنید. بدون در نظر گرفتن یک رنگ خاص هم می توان مبل و فرش را با هم ست کرد.راه این کار، استفاده از تکنیک ست کردن طرح هاست. شما می توانید به جای ست کردن رنگ ها به سراغ طرح ها رفته و به این شکل، مبل و فرش خود را با هم مطابقت دهید. طرح به کار رفته در فرش را در نظر بگیرید و در انتخاب مبل ها مد نظر قرار دهید.خواهید دید که این تناسب طرح ها باعث ایجاد هماهنگی بین مبل و فرش خواهد شد.


یک فرش ایرانی انتخاب کنید

و اما آخرین پیشنهادی که در این رابطه برای شما داریم، این است که همه ی این دغدغه ها و ایده ها را کنار گذاشته و یک فرش ایرانی برای خود تهیه کنید. فرش های ایرانی که محبوبیت شان از سطح کشور هم فراتر رفته و به آن سوی مرزها رسیده است، با الگوهای متنوع، زیبا و رنگارنگ خود با هر مدل مبلی که در نظر داشته باشید.هماهنگ خواهند شد.یک فرش ایرانی را می توانید با هزاران مدل مبل ست کنید و از زیبایی رنگ های آن در تناسب با مبل های خود لذت ببرید.

مبلمان بزرگ در فضای کوچک

فکر می کنید فضای کافی برای مبلمان بزرگ ندارید؟ جابه جایی مکان یا پیدا کردن مدلی باریک صرفا دو روش برای کمک به چیدمان مناسب یک مبل بزرگ است. یک مبل بزرگ حس دراز کشیدن و استراحت کردن را القا می کند؛ اما آیا فضای کافی برای آن دارید؟ اگر همیشه فرض می کردید که خانه شما نمی تواند به سادگی با طراحی یک مبل راحتی گوشه ای یا مبل سه نفری دراز وفق پیدا کند، پس نیاز است تا دوباره به آن فکر کنید. گاهی اوقات با تغییر دکوراسیون برای مبلی فوق العاده راحت جا باز می شود. بعضی اوقات نیز راه حل این است که به دنبال مدل مبلی باشید که در عین راحت بودن سبک و کم جا به نظر برسد.

خرده ریزهای کوچک و تک در یک اتاق کوچک باعث می شوند فضای اتاق شلوغ و به هم ریخته به نظر برسد. قطعات بزرگتری که به طور قابل توجهی فضا را اشغال می کنند اغلب بهتر هستند، چرا که احساس راحتی را القاء می کنند و با ابعاد وسایل ریز در تضاد هستند. این جا، یک مبل گوشه ای بزرگ و پاف جلوی آن به طور غیرقابل منتظره ای در این اتاق پذیرایی جمع و جور غالب هستند و این پیام را می رسانند که این جا فضایی برای دراز کشیدن و چرت زدن است.

گاهی اوقات نه سایز، بلکه مدل است که موقع چیدمان یک مبل مشکل ساز می شود. یک مبل سه نفره بزرگ و بدون پایه به سادگی روی فضا غالب می شود درحالی که یک مبل مدل نیمکتی که روی پایه های چوبی باریک استوار است، جمع و جورتر به نظر می رسد. به علاوه حمل و انتقال آن از راهروهای باریک نیز آسان تر است. بنابراین ممکن است بتوانید یک مبلی راحتی بزرگ را در خانه خود جای دهید؛ فقط نیاز به مبلی با قاب چوبی و ظاهری ظریف دارید که پایه دارد و کفپوش زیر آن نمایان است.

هنوز هم فکر می کنید که جای کافی برای مبلی بزرگ ندارید؟ مطممئن شوید که دلیل آن وجود دیگر اثاثیه ها نباشد. قفسه های تکی و کشوهای جداگانه جاگیر هستند و می توانند اتاقی کوچک را نامرتب و شلوغ نشان دهند.در عوض ادغام همه فضاهای ذخیره سازی و کشوها روی یک قفسه و کابینت دیواری، بقیه اتاق را برای مبلی با سایز مناسب باز می کند.

یک اتاق کوچک و پروسیله می تواند گرم و صمیمی باشد. این اتاق پذیرایی جمع جور است اما به جای این که از مبلمان باریک یا حداقل لوازم و اثاثیه برای داشتن ظاهری مینیمال استفاده شود، ساکنان آن از رویکرد «هر چه بیشتر بهتر» استقبال کرده اند.


مبلی با سایز کوچک انتخاب کنید اما آن را با یک نیکمت زیر پنجره ای تکمیل کنید.جا سازی یک نیمکت جمع و جور در قسمت بلا استفاده زیر پنجره فضای بیشتری برای لم دادن ایجاد می کند و فضایی با چند مبل و در دو شکل مختلف تحویل می دهد.

همه ما اغلب در خانه های مان کنج و گوشه های بلا استفاده داریم.از آنها استفاده کنید، مبل های گوشه ای را در آن قرار دهید. این هم استفاده بهینه از فضا و هم روشی عالی برای کار کردن روی مبلی واقعا راحت و جادار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد